VVD heeft zorgen over pro-Palestina demonstratie

Zaterdag vindt in het centrum van Maastricht een pro-Palestina demonstratie plaats, georganiseerd door Free Palestine Maastricht.

Dat meldt de actiegroep op Instagram. De Maastrichtse VVD maakt zich zorgen.

Genocide
"Stop de genocide in Gaza", schrijft de actiegroep op Instagram als reactie op de oorlog tussen Israƫl en Hamas. Jurgen van Heertum van de VVD stelt hierover vragen aan het stadsbestuur.

Beperkingen
Volgens de VVD is "het recht op demonstratie een groot goed, maar kent ook beperkingen", zo schrijft de partij. Zo willen ze onder meer weten of er (preventieve) veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Ook vraagt de VVD welke voorschriften, beperkingen of aanwijzingen opgelegd zijn door het stadsbestuur.

Verboden
Verder vraagt de VVD zich af of de gemeente gaat handhaven op het tonen van volgens hen terroristische vlaggen als die van Hamas of Hezbollah. Volgens de partij is dit per wet verboden.

Dit nieuwsbericht werd geplaatst op RTV Maastricht op 20 oktober 2023. Lees het artikel hier: https://rtvmaastricht.nl/nieuws/artikel/zorgen-over-pro-palestina-demonstratie